Σε μια ενδιαφέρουσα και αποκαλυπτική συνέντευξη στο woop.gr ο
Διονύσης Χιώτης μιλά για τη σεζόν που ολοκληρώθηκε με τον ΑΠΟΕΛ, το Τσάμπιονς
Λιγκ, το ελληνικό πρωτάθλημα, καθώς και τη μη κλήση του στην Εθνική Ελλάδας από
τον Φερνάντο Σάντος.
Αναλυτικά:
«Η «τρελή» πορεία του ΑΠΟΕΛ στο Τσάμπιονς Λιγκ, ξεκίνησε από τα
μέσα Ιουλίου, από το δεύτερο προκριματικό γύρο. Και συνεχίστηκε... Μετά τον
τρίτο προκριματικό και τα πλέι οφ, η κυπριακή ομάδα πέρασε στους ομίλους. Εκεί
αντιμετώπισε τις Πόρτο, Σαχταρ και Ζενίτ. Κι όμως τερμάτισε στην πρώτη θέση του
ομίλου.
Το «παραμύθι» είχε μόλις
ξεκινήσει... Στα προημιτελικά «πάτησε» τη Λυών των πολλών εκατομμυρίων, με το
Διονύση Χιώτη να πραγματοποιεί «ιστορικές» επεμβάσεις. Μπορεί ο ΑΠΟΕΛ στη
συνέχεια να «υποκλίθηκε» με περίσσεια αξιοπρέπεια στη «Βασίλισσα», Ρεάλ
Μαδρίτης, ωστόσο το «έπος» είχε ήδη γραφτεί με την πρόκριση στις οκτώ καλύτερες
ομάδες της διοργάνωσης.
Η αγωνιστική χρονιά που πέρασε
ήταν μία χρονιά γεμάτη έκπληξη. Μια χρονιά γεμάτη χαμόγελα. Μια χρονιά αποθέωσης
και προσωπικής επιβράβευσης, η οποία όμως δεν ολοκληρώθηκε όπως ονειρευόταν ο
Έλληνας τερματοφύλακας...
Μία
χρονιά άκρως επιτυχημένη για τον ΑΠΟΕΛ ολοκληρώθηκε, ποια είναι η γεύση που σου
μένει; «Είμαι
πολύ χαρούμενος για όλα αυτά που πετύχαμε αυτή τη χρονιά. Θα μπορούσαν να είναι
και καλύτερα τα πράγματα αν καταφέρναμε να κατακτήσουμε και το πρωτάθλημα.
Δυστυχώς δεν τα καταφέραμε, αλλά πιστεύω πως η συνολική εικόνα είναι
πετυχημένη».
Ξεπεράσατε
το εμπόδιο των ομίλων και πήρατε το εισιτήριο για τους 16. Κατόπιν αποκλείσατε
την πανίσχυρη Λυών. Ποια ήταν η αντίδρασή σας όταν η μία επιτυχία διαδεχόταν
την άλλη; «Όσο κι
αν σου φαίνεται παράξενο, ακόμα δεν έχουμε συνειδητοποιήσει τι έχουμε
καταφέρει. Εμείς απλώς μπαίναμε στα αποδυτήρια και χαιρόμασταν με κάθε μας
επιτυχία. Όταν δεν είσαι «φαβορί» παίζεις πιο ελεύθερα. Δεν έχεις τίποτα να
χάσεις. Σίγουρα αυτό έπαιξε μεγάλο ρόλο, κι ειδικά μετά τους ομίλους. Στο
παιχνίδι με τη Λυών ήμαστε το απόλυτο «αουτσάιντερ», αλλά καταφέραμε και
πετύχαμε το στόχο μας».
Μπορεί
η Τσέλσι ως «αουτσάιντερ» να κατέκτησε το Τσάμπιονς Λιγκ, μπορεί η Μπάγερν ν'
απέκλεισε τη Ρεάλ Μαδρίτης, ωστόσο ο ΑΠΟΕΛ ήταν για πολλούς η καλύτερη ομάδα
στην διοργάνωση. Ποια είναι τα στοιχεία που τη χρίζουν ως μία από τις καλύτερες
ομάδες στο φετινό Τσάμπιονς Λιγκ; «Νομίζω πως το οικογενειακό κλίμα έπαιξε
πολύ μεγάλο ρόλο. Όλοι οι παίκτες παίζουν για την ομάδα και κανείς μόνο για το
προσωπικό του όφελος. Αν δεν είχαμε αυτό το στοιχείο αλλά και την τύχη με το
μέρος μας, δεν θα καταφέρναμε τίποτα. Μπορεί να μην είχαμε το ταλέντο που είχαν
άλλες ομάδες στο Τσάμπιονς Λιγκ, αλλά πιστεύω ότι είχαμε την ψυχή. Κι αυτό
σίγουρα βοήθησε πολύ στο να έρθει αυτό το αποτέλεσμα».
Η
εμπορική αξία του ΑΠΟΕΛ άγγιζε τα 15 εκ. ευρώ, την ώρα που οι παίκτες της Λυών
για παράδειγμα, έχουν συνολική εμπορική αξία 152 εκ. ευρώ. Αποδείξατε ότι το
πολύ υψηλό μπάτζετ δεν αποτελεί οπωσδήποτε και το «κλειδί» της επιτυχίας. «Τα λεφτά δεν παίζουν ποδόσφαιρο. Πολλές
ομάδες που είχαν τεράστιο μπάτζετ, έμειναν εκτός από τα παιχνίδια των ομίλων.
Όπως οι δύο ομάδες του Μάντσεστερ που έχουν πολύ μεγάλο μπάτζετ, και παρ' όλα
αυτά δεν κατάφεραν να περάσουν ούτε καν στους δεκαέξι. Ναι μεν όταν έχεις
περισσότερα χρήματα, επιλέγεις και πιο ποιοτικούς παίκτες, όμως μέσα στο γήπεδο
δεν παίζουν ποδόσφαιρο τα χρήματα».
Στο
Κυπριακό πρωτάθλημα τερματίσατε στη δεύτερη θέση, πιστεύεις πως αυτό οφείλεται
κυρίως στο γεγονός ότι είχατε ρίξει περισσότερο το βάρος στις υποχρεώσεις σας
στην Ευρώπη; «Όταν
παίζεις «μεγάλα» παιχνίδια στην Ευρώπη, είναι φυσιολογικό να ρίξεις το
μεγαλύτερο βάρος εκεί. Υπήρχε κούραση από τα συνεχή παιχνίδια, αλλά πιστεύω πως
μεγαλύτερο ρόλο έπαιξε το ότι δεν ήμαστε απόλυτα συγκεντρωμένοι στο τέλος του
πρωταθλήματος».
Πολλοί
συμπαίκτες σου, έφυγαν ως «αποτυχημένοι» από το ελληνικό πρωτάθλημα. Θεωρείς
ότι η τόσο επιτυχημένη πορεία σας ήταν μία προσωπική δικαίωση για τον καθένα
από εσάς; «Αυτό κάποια στιγμή θα πρέπει να σταματήσετε να το ρωτάτε, γιατί
εμείς δείξαμε ποιοι είμαστε. Από εκεί και πέρα θεωρώ ότι «αποτυχημένοι» είναι
όλοι αυτοί που έχουν διώξει όλους αυτούς τους παίκτες από το ελληνικό
πρωτάθλημα, και ίσως σ΄ αυτούς θα έπρεπε να απευθύνετε την ερώτηση».
Σκέφτεσαι
κάποια στιγμή ενδεχόμενη επιστροφή σου στην Ελλάδα;«Στο
ποδόσφαιρο ποτέ δεν ξέρεις τι μπορεί να σου ξημερώσει. Αυτή τη στιγμή
αγωνίζομαι στον ΑΠΟΕΛ, ανανέωσα γι' ακόμα έναν χρόνο το συμβόλαιο μου. Το βλέπω
πολύ δύσκολο να επιστρέψω στην Ελλάδα. Αλλά ποτέ μη λες ποτέ».
Κεφάλαιο
εθνική ομάδα. Ξέρω ότι έχεις ερωτηθεί πολλές φορές και ξέρω ότι υπάρχει μία
απογοήτευση για την μη κλήση σου από τον Φερνάντο Σάντος. Σε πολλούς θύμισε την
περίπτωση του Άκη Ζήκου επί εποχής Ότο Ρεχάγκελ, κι η αλήθεια είναι πως οι
περισσότεροι θεωρούσαν δεδομένη την κλήση σου στην εθνική. Αναφέρθηκες σε
«δημόσιες σχέσεις». Θέλεις να μας το εξηγήσεις αυτό; «Αυτό που είπα πιστεύω ότι τα λέει όλα. Ότι
είχα να πω το είπα. Η περίπτωση του Άκη ήταν χειρότερη από τη δική μου. Είναι ο
μοναδικός Έλληνας ποδοσφαιριστής που έχει αγωνιστεί σε τελικό Τσάμπιονς Λιγκ.
Εδώ, λοιπόν, δεν κλήθηκε εκείνος που έπαιξε τελικό, θα κληθώ εγώ που έφτασα
μέχρι τους οκτώ; Μόνο ο προπονητής ξέρει. Από τη στιγμή που έκρινε ότι δεν του
κάνω, και δεν μπορώ να κάνω σωστά τη δουλειά που θέλει, δεν έχω κάτι άλλο να
πω».
Έχεις
μιλήσει μαζί του; «Όχι,
δεν είχαμε καμία επαφή, και δεν νομίζω ότι χρειαζόταν κάποιος να με πάρει
τηλέφωνο να μου πει το οτιδήποτε. Δεν είμαι εγώ κάτι ξεχωριστό από τους άλλους.
Όλοι ποδοσφαιριστές είμαστε, όλοι Έλληνες είμαστε, δεν νομίζω ότι διαφέρω εγώ
από κάποιο άλλο παιδί που δεν κλήθηκε στην εθνική. Δεν το βρίσκω λογικό το να
με έπαιρνε τηλέφωνο ο προπονητής. Να μου έλεγε τι; Ότι είσαι πολύ καλός, σε
πολύ καλή κατάσταση, αλλά δε σε παίρνω; Από αυτούς που αποκλείστηκαν είμαστε
όλοι ίσοι».
Υπάρχει
ακόμα το «γιατί» μέσα στο μυαλό σου; «Προσπαθώ να μην το σκέφτομαι. Αυτή την
περίοδο ξεκουράζομαι, κάνω τις διακοπές μου γιατί έρχεται μία πολύ δύσκολη
χρονιά με τον ΑΠΟΕΛ. Προσπαθώ να είμαι ήρεμος».
Πιστεύεις
ότι μπορεί να επιτευχθεί ξανά το «θαύμα» του 2004; «Είπαμε πως φέτος είναι η χρονιά των
«θαυμάτων». Το αποδείξαμε εμείς με την πορεία μας, το απέδειξε η Τσέλσι με την
κατάκτηση του Τσάμπιονς Λιγκ, το απέδειξε ο Ολυμπιακός με την κατάκτηση της
Ευρωλίγκα, οπότε όλα είναι πιθανά. Φέτος όλα παίζονται!».
Τι θα
άλλαζες και τι θα κρατούσες από τη φετινή σεζόν; «Αυτό που δεν θα ξεχάσω ποτέ είναι το
παιχνίδι με τη Λιόν. Ειδικά η διαδικασία των πέναλτι που ήμουν
«πρωταγωνιστής».. Αν και μπορεί ν' ακούγεται λίγο εγωιστικό αυτό. Αυτό θέλω να
το λέω στα παιδιά μου για πολλά χρόνια ακόμα. Αυτές οι στιγμές θα μου μείνουν
αξέχαστες. Το μόνο που θ' άλλαζα από τη φετινή σεζόν θα ήταν το πρωτάθλημα στην
Κύπρο».
Περισσότερο
από την κλήση στην εθνική; «Ναι.
Πιστεύω ότι η κατάκτηση του πρωταθλήματος έχει να κάνει με συλλογικό επίπεδο,
ενώ η κλήση στην εθνική περισσότερο με μία προσωπική δικαίωση για τις
προσπάθειες που κάνω όλο αυτόν τον καιρό».
Source : www.sentragoal.com.cy


Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου