Translate

Σάββατο 9 Ιουνίου 2012

Aυτοί που έκαναν την "αιώνια" διαδρομή....



Ο Στάθης Αλωνεύτης μπήκε στη λίστα των παικτών που έχουν φορέσει τις φανέλες και των δύο "αιώνιων", αλλά είναι μόλις ο τρίτος ποδοσφαιριστής μετά τον Γιώργο Βακουφτσή και τον Παρασκευά Χρίστου που κάνει τη διαδρομή χωρίς ενδιάμεσο σταθμό.
Το Balla γυρίζει το χρόνο πίσω και θυμίζει τους παίκτες που έχουν αγωνιστεί και σε ΑΠΟΕΛ και σε Ομόνοια.

Η αρχή


Στις 31 Οκτωβρίου του 1948 ο Λυμπουρής, ο Γωγάκης και ο Τσιαλής έγιναν οι τρεις πρώτοι παίκτες που αγωνίστηκαν και με τις δύο ομάδες, καθώς βρίσκονταν στην ενδεκάδα της Ομόνοιας στο παιχνίδι με τον ΑΜΟΛ Λεμεσού. Οι τρεις τους, μαζί με δύο ακόμη παίκτες (Xατζηβασιλείου και Xριστοδούλου), είχαν αποχωρήσει λίγο καιρό πριν από τον ΑΠΟΕΛ και δημιούργησαν την Ομόνοια, στις 4 Ιουνίου του ίδιου έτους... Το πολιτικό υπόβαθρο της ιστορίας γνωστό... 

Με την αντιπαλότητα ανάμεσα στις δύο ομάδες να... εκτοξεύεται, για αρκετές δεκαετίες οι παίκτες δίσταζαν να αγωνιστούν στον "αιώνιο" αντίπαλο, φοβούμενοι και τις αντιδράσεις των φιλάθλων. Είναι χαρακτηριστικό ότι μετά τον 'Πάκκο" στα μέσα της δεκαετίας του '60 χρειάστηκε να περάσουν σχεδόν τρεις δεκαετίες για να βρεθεί παίκτης να φορέσει τη φανέλα του μεγάλου αντιπάλου. Τότε, στα μέσα του '60 το αστέρι της Ομόνοιας Ανδρέας Χριστοδούλου είχε περάσει στην αντίπερα όχθη με ενδιάμεσο σταθμό τον Παναθηναϊκό.

Η... απενεχοποίηση 

Από τα μέσα της δεκαετίας του '90 ολοένα και περισσότεροι παίκτες άρχισαν να βλέπουν με θετικό μάτι τη μετακίνησή τους από τη μία ομάδα στην άλλη. Η μεταγραφή στον "αιώνιο' αντίπαλο άρχισε να απενεχοποιείται. Ο φόβος των αντιδράσεων των οπαδών παραμένει, αλλά οι ποδοσφαιριστές "τολμούν" ολοένα και πιο συχνά τη μετακίνησή τους στον αντίπαλον δέος. 
Το 1995 ο Γιώργος Χριστοδούλου φόρεσε τη φανέλα του ΑΠΟΕΛ, έχοντας αγωνιστεί προηγουμένως στην Ομόνοια. Ακολούθησε ο Κώστας Κωνσταντίνου, ο οποίος επίσης αγωνίστηκε πρώτα στην Ομόνοια και αργότερα στον ΑΠΟΕΛ. Αντίθετη διαδρομή για τον Χριστάκη Χριστοδούλου (τον "Πουλέγκερη").

Ο πρώτος ξένος 

Ο Σλοβάκος Ρόμπερτ Κότσιτς έγινε ο πρώτος αλλοδαπός που αγωνίστηκε και στους δύο "αιώνιους". Το 1998 αποκτήθηκε από τους "πράσινους", αγωνίστηκε σε ένα ευρωπαϊκό παιχνίδι, αλλά αποχώρησε από την Ομόνοια, επειδή στο μεταξύ καλύφθηκαν οι θέσεις των ξένων. Οι φίλαθλοι της Ομόνοιας δεν πρόλαβαν να τον χαρούν και λίγο μετά τον είδαν με τη "γαλαζοκίτρινη" φανέλα. Το 1999 ο Βέσκο Μιχαΐλοβιτς πήγε στην Ομόνοια, τη στιγμή που η πρώτη κυπριακή ομάδα που αγωνίστηκε όταν αφίχθη, ήταν ο ΑΠΟΕΛ. 

Τα μπαμ

Από τις πιο ηχηρές μεταγραφές ήταν αυτή του Κώστα Μαλέκου, μολονότι είχε μεσολαβήσει ως ενδιάμεσος σταθμός και η ΑΕΛ. Επί χρόνια ίνδαλμα των "πράσινων", ο Μαλέκος μετακόμισε στον ΑΠΟΕΛ το 2001. Την ίδια περίοδο, το 2001, πήγε στην Ομόνοια ο Κούλλης Μίτσιγγας, ο οποίος είχε ξεκινήσει την καριέρα του από τον ΑΠΟΕΛ. 

Μετά τον Μαλέκο, ακολούθησαν δύο ακόμη μπαμ. Το 2005, λίγες μέρες πριν εκπνεύσει η μεταγραφική περίοδος, ο Γιώργος Βακουφτσής μεταγράφθηκε στην Ομόνοια και έγινε ο πρώτος παίκτης που κάνει τη διαδρομή ανάμεσα στους δύο "αιώνιους" χωρίς ενδιάμεσο σταθμό! Ο Ελλαδίτης επιθετικός δεν πτοήθηκε από τις αντιδράσεις που γνώριζε ότι θα υπήρχαν από την απ' ευθείας μετακίνησή του στον μεγάλο αντίπαλο και το... τόλμησε. 




Εξίσου εντυπωσιακή υπήρξε και η μετακίνηση του Κωνσταντίνου Μακρίδη στην Ομόνοια. Το 2009 έφυγε από τον ΑΠΟΕΛ και την Κύπρο και όταν επέστρεψε, συμφώνησε με την Ομόνοια. Σήμερα είναι αρχηγός της... Την ίδια περίοδο ο πρώην "γαλαζοκίτρινος" Παρασκευάς Χρίστου γινόταν παίκτης της Ομόνοιας. Ο τελευταίος παίκτης που φόρεσε και τις δύο φανέλες ήταν ο Κακά, ο οποίος αποκτήθηκε από τον ΑΠΟΕΛ το 2010. Ο τελευταίος μέχρι τον Αλωνεύτη...



Αξιοσημείωτη είναι η περίπτωση του Πάουλο Κόστα, ο οποίος είχε αγωνιστεί στον ΑΠΟΕΛ και στη συνέχεια αποκτήθηκε από την Ομόνοια (2009), με την οποία όμως δεν αγωνίστηκε ποτέ, γιατί ήταν εκτός πλάνων του τότε προπονητή των "πράσινων", Τάκη Λεμονή. Εφυγε πριν καν ξεκινήσει η σεζόν. 

Σκόρερ και με τις δύο φανέλες στα ντέρμπι
Μόνο τέσσερις από τους παραπάνω ποδοσφαιριστές έχουν σκοράρει σε ντέρμπι "αιωνίων" και με τις δύο ομάδες. Πρόκειται για τον "Πάκκο", τον Χριστοδούλου, τον Μαλέκο και τον Βασκουφτσή.

Οι πέντε προπονητές

Πέρα από τους παίκτες, υπάρχουν και πέντε προπονητές που κάθισαν στον πάγκο και των δύο ομάδων. Πρόκειται για τους Κύπριους Ανδρέα Μιχαηλίδη, Ανδρέα Μουσκάλλη και τον αείμνηστο Πάμπο Αβρααμίδη. Επίσης ο Ελλαδίτης Γιάννης Μαντζουράκης, ο οποίος μάλιστα στη θητεία του στην Ομόνοια είχε βοηθό τον Βεριντιάνο Μαρτσέλο, ο οποίος αγωνίστηκε στον ΑΠΟΕΛ. Τέλος ο Ελλαδίτης Τάκης Λεμονής κατέκτησε το τελευταίο πρωτάθλημα της Ομόνοιας, ενώ αρκετά χρόνια πριν είχε καθίσει στον πάγκο του ΑΠΟΕΛ.
Source : www.balla.com.cy

Moving animated cartoon smiling eyes with finger pointing down

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...